Վերլուծելով Հայաստանում հարկային վարչարարության իրավիճակը՝ առաջ է գալիս դրա արդյունավետության բարձրացման միակ ռացիոնալ քայլը.
ՀԱՐԿԱՅԻՆ ՏԵՍՉՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ ՊԵՏՔ Է ԼՈՒԾԱՐԵԼ, ՆՐԱՆՑ ԳՈՐԾԱՌՈՒՅԹՆԵՐԸ ՊԵՏՔ Է ՎԵՐԱՊԱՀԵԼ ԱՄԲՈՂՋ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅՈՒՆՈՎ ՄԵԿ ՍՓՌՎԱԾ ԳԱԶԻ ԳՐԱՍԵՆՅԱԿՆԵՐԻՆ, ԻՍԿ ԳԱԶՊՐՈՄ-ԱՐՄԵՆԻԱՅԻ ԳԼԽԱՄԱՍԻՆ ԷԼ ՊԵՏՔ Է ՏԱԼ՝ ՊԵԿ ԻՐԱՎԱՍՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐՆ ՈՒ ԳՈՐԾԱՌՈՒՅԹՆԵՐԸ. ՄԱՐԴԻԿ ՀԱՄ ԲԱՐՁՐ ԱՇԽԱՏԱՎԱՐՁ ԵՆ ՍՏԱՆՈՒՄ, ՀԱՄ ԷԼ ԽՈՐԵՆԱՑԻ ՓՈՂՈՑԸ ԿԱԶԱՏՎԻ ԷԴ ԱՀԱՎՈՐ ԵՐԹԵՎԵԿԻՑ:
ԵՎ ԱՄԵՆԱԿԱՐԵՎՈՐԸ. ԳԱԶԻ ՆԵՐՏՆԱՅԻՆ ՍՊԱՍԱՐԿՄԱՆ ԷՆ ԱՆԻՄԱՍՏ ԳՈՒՄԱՐՆԵՐԸ ՈՐ ՀԻՄԱ ՏԱԼԻՍ ԵՆՔ, ԷԴ ԱՌԻԹՈՎ ԱՅՑԵԼՈՂ ԳԱԶԻ ՏԵՍՈՒՉՆԵՐԸ ՄԻԱՆԳԱՄԻՑ ՀԵՏՆԵՐԸ ԿԲԵՐԵՆ ՀԱՐԿԱՅԻՆ ՄԱՐՄՆԻՑ ՍՏԱՑՎՈՂ ԷՆ ԿԼՈՈՒՆԱԴԱՅԻ ՎԵՐԱԾՎԱԾ ԾԱՆՈՒՑԱԳՐԵՐԸ. ԷԼ ՉԵՆ ԶԱՆԳԱՀԱՐԻ ՈՒ ՀՐԱՎԻՐԻ ՀԱՐԿԱՅԻՆԻ ՊԵՏԻ ՄՈՏ, ԹԵ ԲԱ՝ ԾԱՆՈՒՑԱԳԻՐ ՈՒՆԵՔ ՍՏԱՆԱԼՈՒ:
Որպես կանոն հարկային օրենքների սկզբնական տարբերակները միշտ ընդունվում են «բարի» տեսքով, հիմնականում թեթև կամ լավ քողարկված թակարդներով:
Յուրաքանչյուր երկրում բիզնեսի հաջողության գրավականը արդյունավետ տնտեսական ու հարկային քաղաքականությունն է: Բայց գոյություն ունի նաև կարևոր սուբյեկտիվ պատճառ. որքանով է այն ունակ ճկուն արձագանքելու ցանկացած փոփոխության այդ դաշտում: Այդ մեխանիզմները ընկած են ժամանակակից ստանդարտներին համապատասխան ծրագրային փաթեթների ներդրման, հարկերի օպտիմալ կառավարման, պրոֆեսիոնալ ֆինանսկան և հարկային հաշվառման հիմքում:
Հաճախ է անհրաժեշտ լինում համեմատել ֆիզիկական անձ-հաշվապահին վճարվող «մաքուր» աշխատավարձը և դրա հետ կապված հարկերն ու պարտադիր վճարները հաշվապահական ծառայություններ առաջարկող իրավաբանական անձանց կողմից առաջարկվող գների հետ, որոնք իրենց մեջ ներառում են ավելացված արժեքի հարկ: Այս աղյուսակը կարող է օգտակար լինել այդ հարցում կողմնորոշվելու համար: